Viimeisimmät aiheet
» Megameet heinäkuussakirjoittaja Xboom3000 14.04.24 17:01
» Netti-/Webcam pelejä?
kirjoittaja korneri 16.04.23 16:02
» DMF:n tiedotukset
kirjoittaja Xboom3000 20.12.22 15:55
» Iso pino kortteja MYYTY
kirjoittaja Elfie 14.12.21 18:43
» Loput Kortit myyntiin
kirjoittaja Ledhammer 28.11.21 18:49
» Korttien myynti
kirjoittaja Pheerzi 03.06.21 20:05
Tapahtumat
Mökkitapahtuma
Seuraava mökkitapahtuma järjestetään mahdollisuuksien mukaan koronavirustilanne huomioon ottaen vuoden 2020 syksyllä. Jos kiinnostuit, liity DMF:n whatsapp-ryhmäkeskusteluun osoitteessa www.duelmasters.fi/wap
Kuukauden aktiivisimmat kirjoittajat
No user |
Super Rare- ja Very Rare-korttien todennäköisyydet
5 posters
Sivu 1 / 1
Super Rare- ja Very Rare-korttien todennäköisyydet
En ole varma, onko tästä aikaisemmin keskusteltu, mutta päätin kuitenkin tehdä tälle oman aiheen.
Eli, mikä on teidän arvionne Super Rare- ja Very Rare-korttien saamiselle yhdestä boosterista? Olen tässä hieman selaillut eri keskustelupalstoja ja monissa niissä on väitetty, että todennäköisyys vetää Super Rare boosterista on luokkaa 12,5% ( 1/8 ). Very Rarien todennäköisyydelle ei löytynyt yhtä selkeää käsitystä, mutta jossain taidettiin väittää 20% (1/5).
Onko mielestänne edelliset arviot luotettavia? Itse olen viime aikoina ostanut noin 16 boosteria Base setistä ja yhteensä tuli 2 Super Rarea ja 2 Very Rarea, eli puhtaasti niille kummallekin tuli 12,5%:n vetotodennäköisyys. Todennäköisyydet kiinnostavat, koska olen miettinyt odotusarvoja eri settien boosterien arvoille
Eli, mikä on teidän arvionne Super Rare- ja Very Rare-korttien saamiselle yhdestä boosterista? Olen tässä hieman selaillut eri keskustelupalstoja ja monissa niissä on väitetty, että todennäköisyys vetää Super Rare boosterista on luokkaa 12,5% ( 1/8 ). Very Rarien todennäköisyydelle ei löytynyt yhtä selkeää käsitystä, mutta jossain taidettiin väittää 20% (1/5).
Onko mielestänne edelliset arviot luotettavia? Itse olen viime aikoina ostanut noin 16 boosteria Base setistä ja yhteensä tuli 2 Super Rarea ja 2 Very Rarea, eli puhtaasti niille kummallekin tuli 12,5%:n vetotodennäköisyys. Todennäköisyydet kiinnostavat, koska olen miettinyt odotusarvoja eri settien boosterien arvoille
Latepate64- Kehittynyt
- Viestejä / Messages : 49
Palautepisteet / Feedback Points : 8/8
Liittynyt / Join Date : 18.11.2014
Vs: Super Rare- ja Very Rare-korttien todennäköisyydet
Kylläpä se taitaa jotain tuota luokkaa olla juurikin. Todennäköisyys saada juuri se Super/Very rare minkä haluat onkin sitten eri asia, varsinkin noiden isompien settien kohdalla.
Tombazaar- Maailmanlopun Selviytyjä
- Viestejä / Messages : 280
Palautepisteet / Feedback Points : 24/24
Liittynyt / Join Date : 06.09.2014
Paikkakunta / Location : Jyväskylä
Boostereiden takapuolella lukee pienellä präntillä todennäköisyys. Base Setissä oli n. joka kolmannesta Very/Super Rare. Piti aikalailla paikkansa kun ostin 10 BS.
Zach Hartigan- Kaaoksen Kasvatti
- Viestejä / Messages : 1172
Palautepisteet / Feedback Points : 45/45
Liittynyt / Join Date : 06.09.2014
Kappas vain, enpä oo aikasemmin huomannut noita pränttejä. Base setissä foilin todennäkösyys näyttäiskin olevan juurikin tuon 1:33. Aika yllättävää että Superit ja Veryt ovat yhtä todennäköisiä, luulin aina että Superit ois vaikeampia saada
Latepate64- Kehittynyt
- Viestejä / Messages : 49
Palautepisteet / Feedback Points : 8/8
Liittynyt / Join Date : 18.11.2014
Tuli tuossa mieleen, että harrastetaanko tai pystyykö ylipäänsä dm boostereiden kanssa tekeen tuota ns. weightaamista? Että punnitaan boosterit ja painon perusteella voidaan poimia erilleen ne, joissa on holo sisällä.
Itse kun en ole boostereiden kanssa ollut tekemisissä yli kymmeneen vuoteen, niin en tiedä, miten on dm:n kanssa. Pokemon korteissahan on etenkin old school boostereiden kanssa se ongelma, että tyypit punnitsee boosterit, avaa hololliset ja myy holottomat eteenpäin. Holo kun painaa hitusen normaalia korttia enemmän
Uudemmissa seteissä ko ongelmaa ei kai pitäisi olla, sillä kaikista boostereista tehdään yhtä painavat säätelemällä ylimääräisen koodikortin painoa sisällön mukaan.
Miten mahtaa olla dm:n kanssa?
Itse kun en ole boostereiden kanssa ollut tekemisissä yli kymmeneen vuoteen, niin en tiedä, miten on dm:n kanssa. Pokemon korteissahan on etenkin old school boostereiden kanssa se ongelma, että tyypit punnitsee boosterit, avaa hololliset ja myy holottomat eteenpäin. Holo kun painaa hitusen normaalia korttia enemmän
Uudemmissa seteissä ko ongelmaa ei kai pitäisi olla, sillä kaikista boostereista tehdään yhtä painavat säätelemällä ylimääräisen koodikortin painoa sisällön mukaan.
Miten mahtaa olla dm:n kanssa?
Erinäisissä japanilaisissa viedoissa on tehty tuota buustereiden punnitsemista tarkalla vaa'alla. Epäilen että tämän takia ruvettiin pakkauksiin lisäämään myös kiiltoversioita tavallisemmista korteista, mutta saattaa olla, että punnitseminen ei ainakaan puhtaasti ollut syy tälle.
Similar topics
» Korttien kunnossapito, korjaaminen ja entisöinti
» Korttien myynti
» Korttien lempinimiä~!
» Korttien arvoja
» Erikielisten korttien käyttö
» Korttien myynti
» Korttien lempinimiä~!
» Korttien arvoja
» Erikielisten korttien käyttö
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla: