Duel Masters Finland
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Duel Mastersin viralliset kotisivut
TAKARA TOMY
Viimeisimmät aiheet
» Megameet heinäkuussa
kirjoittaja Xboom3000 14.04.24 17:01

» Netti-/Webcam pelejä?
kirjoittaja korneri 16.04.23 16:02

» DMF:n tiedotukset
kirjoittaja Xboom3000 20.12.22 15:55

» Iso pino kortteja MYYTY
kirjoittaja Elfie 14.12.21 18:43

» Loput Kortit myyntiin
kirjoittaja Ledhammer 28.11.21 18:49

» Korttien myynti
kirjoittaja Pheerzi 03.06.21 20:05

Tapahtumat
Mökkitapahtuma

Seuraava mökkitapahtuma järjestetään mahdollisuuksien mukaan koronavirustilanne huomioon ottaen vuoden 2020 syksyllä. Jos kiinnostuit, liity DMF:n whatsapp-ryhmäkeskusteluun osoitteessa www.duelmasters.fi/wap

Kuukauden aktiivisimmat kirjoittajat
No user

Korttien kunnossapito, korjaaminen ja entisöinti

4 posters

Siirry alas

Korttien kunnossapito, korjaaminen ja entisöinti Empty Korttien kunnossapito, korjaaminen ja entisöinti

Viesti kirjoittaja Sademasokisti 20.07.15 19:44

Hei!

Kysymykseni kuuluu, että olisiko teillä mitään keinoja/kikkoja millä saisi nuo teippien aiheuttamat "liimajäljet" lähtemään kiiltävistä korteist, vai kannattaako minun jättää vaan teipit paikoilleen ja antaa koko asian olla? Pystyn repimään teipit irti tässä tapauksessa vahingoittamatta itse korttia, eli ainut ongelma on teipistä jäävä liimapinta.

Itse lähdin luomaan aihetta, koska ostin kasan kiiltäviä duelmasters kortteja ja pidän siitä että korteissa ei ole esim. laminointia tai teippiä. Suuressa osassa näistä korteista kuitenkin on teippiä reunoissa, vaikka kulumaa ei välttämättä olisikaan.

Olen myös liimaillut kärsineiden korttien reunoja kasaan hyvin ja melko siistein tuloksin. Taisin viimeksi käyttää kontaktiliimaa joka toimi hyvin (testatkaa kuitenkin aina miten liima reagoi kortin kanssa, ennen kuin laitatte sitä korttiin)
Kuvassa kaksi Ballomia, joista vasen kunnostettu ja oikea siinä kunnossa missä vasen on joskus ollut.
Korttien kunnossapito, korjaaminen ja entisöinti 4j2vrl
Sademasokisti
Sademasokisti
Taivaankannen Elementaali
Taivaankannen Elementaali

Viestejä / Messages : 163
Palautepisteet / Feedback Points : 3/3
Liittynyt / Join Date : 05.03.2015
Paikkakunta / Location : Tampere

Takaisin alkuun Siirry alas

Korttien kunnossapito, korjaaminen ja entisöinti Empty Vs: Korttien kunnossapito, korjaaminen ja entisöinti

Viesti kirjoittaja Ylläpitäjä 20.07.15 20:22

Itse olen jättänyt kaikki kontaktimuovit ja -kalvot sekä teipit paikoilleen, enkä ole viitsinyt lähteä niitä repimään. Ei kortti yleensä siitä parempaan kuntoon tule.

Eipä ole kunnollisia neuvoja teippijälkien poistamiseen... ehkä kosteuspyyhkeellä varovasti pyyhkimällä Thinking
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Ulottovuuksien Yliolento
Ulottovuuksien Yliolento

Viestejä / Messages : 1483
Palautepisteet / Feedback Points : 25/25
Liittynyt / Join Date : 17.08.2014

http://www.duelmasters.org

Korttien kunnossapito, korjaaminen ja entisöinti Empty Vs: Korttien kunnossapito, korjaaminen ja entisöinti

Viesti kirjoittaja Zach Hartigan 20.07.15 22:16

Sama täällä eli yleensä jätän nuo muovitukset ja teippaukset paikoilleen. Joskus kuitenkin tullut eteen sellaisia kortteja joissa teipit laitettu niin päin sitä itseään, että huh huh. Silloin olen varovasti milli milliltä irrottanut ne ja kevyesti kynnenlaidalla pyyhkinut liimajäämät pois kortista. Sen jälkeen sleeveihin foilit joten ei ongelmaa.

Sitten olen joskus kunnostanut omaan käyttöön jääneitä kortteja ihan tinneritussilla. Sulautuu mustiin laitoihin täydellisesti ja kas näin isot valkeat kulumat katoavat. Tätä en kuitenkaan suosittele ellei ole juuri oikean sävyistä kynää ja vakaita käsiä.
Zach Hartigan
Zach Hartigan
Kaaoksen Kasvatti
Kaaoksen Kasvatti

Viestejä / Messages : 1172
Palautepisteet / Feedback Points : 45/45
Liittynyt / Join Date : 06.09.2014

Viesti kirjoittaja Tombazaar 25.08.15 22:02

Kyllähän tuohon liimajälkien poistoon on olemassa ratkaisu, nimittäin elektroniikkapuhdistusaine.

Vähän ehkä odottamaton ratkaisu, mutta toimii ja on vieläpä mielettömän edullista. Tuota vain suhauttaa pienen määrän talous- tai vessapaperin palaselle ja pyyhkii. Olen itse käyttänyt kyseistä ainetta vuosikaudet pelikoteloiden (myös pahvisten!) hintalapuista jäävien liimajälkien poistoon, joten voin vahvistaa että toimii niin kuin pitää.
Tombazaar
Tombazaar
Maailmanlopun Selviytyjä
Maailmanlopun Selviytyjä

Viestejä / Messages : 280
Palautepisteet / Feedback Points : 24/24
Liittynyt / Join Date : 06.09.2014
Paikkakunta / Location : Jyväskylä

Viesti kirjoittaja Ylläpitäjä 27.08.15 8:57

Hieman kyllä yllättävä keino, mutta ehdottomasti pistän korvan taakse. Ei välttämättä korttien kannalta, vaan ihan yleensäkin.
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Ulottovuuksien Yliolento
Ulottovuuksien Yliolento

Viestejä / Messages : 1483
Palautepisteet / Feedback Points : 25/25
Liittynyt / Join Date : 17.08.2014

http://www.duelmasters.org

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa