Duel Masters Finland
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Duel Mastersin viralliset kotisivut
TAKARA TOMY
Viimeisimmät aiheet
» Myynnissä DM-tuotteita
kirjoittaja Latepate64 16.07.23 23:30

» Netti-/Webcam pelejä?
kirjoittaja korneri 16.04.23 16:02

» DMF:n tiedotukset
kirjoittaja Xboom3000 20.12.22 15:55

» Iso pino kortteja MYYTY
kirjoittaja Elfie 14.12.21 18:43

» Loput Kortit myyntiin
kirjoittaja Ledhammer 28.11.21 18:49

» Korttien myynti
kirjoittaja Pheerzi 03.06.21 20:05

Tapahtumat
Mökkitapahtuma

Seuraava mökkitapahtuma järjestetään mahdollisuuksien mukaan koronavirustilanne huomioon ottaen vuoden 2020 syksyllä. Jos kiinnostuit, liity DMF:n whatsapp-ryhmäkeskusteluun osoitteessa www.duelmasters.fi/wap


Kuukauden aktiivisimmat kirjoittajat
No user


Tarinoita nimimerkkien takaa

+3
Ylläpitäjä
Tombazaar
Zach Hartigan
7 posters

Siirry alas

Tarinoita nimimerkkien takaa Empty Tarinoita nimimerkkien takaa

Viesti kirjoittaja Zach Hartigan 08.03.15 19:17

Avaanpas tälläisen ketjun mikä löytyy todella monelta muultakin foorumilta. Eli kyseessä ketju johon on tarkotus postata tarina siitä miksi nimimerkiksesi valikoitui juuri tuo nykyinen. Antakaa palaa! Minä avaan pelin:

Zach Hartigan

Netin ihmeellisessä maailmassa olen käyttänyt lukuisia eri nimiä aina Kovalevista -> Locoon, mutta näiden viimeisen 4-5 vuoden aikana nimeksi on muotoutunut muunnelmat nimestä Hartikainen. Tämä ei siis ole minun oikea sukunimeni, mutta kyseessä on vähän aikaa sitten KalPassa pelannut Teemu Hartikainen (pelaa nykyään Ufassa). Olen seurannut jääkiekkoa aktiivisesti kohta 7 vuotta ja KalPan värejä olen tunnustanut siitä saakka. Teemu Hartikainen säväytti jotenkin ja siitä se lähti. Pelipaitaki tottakai painettu hänen nimensä mukaan. Lisäksi nimi Hartikainen on jotenkin miellyttävä ja miehekäs. Uunoista tuttu Härski Hartikainen, siinä vasta miesten mies!!!

DM maailmassa halusin kuitenkin vähän jotain eksoottisempaa joten amerikkalaistutin tuon nimen ja siitä muodostui Hartigan. Mietin sopivaa etunimeä ja Zach kuulosti hyvälle. Nämä yhdistämällä päädyin tähän nimimerkkiin jota foorumilla käytän. Harmi etten saa enää TCO:hon vaihdettua tätä...
Zach Hartigan
Zach Hartigan
Kaaoksen Kasvatti
Kaaoksen Kasvatti

Viestejä / Messages : 1172
Palautepisteet / Feedback Points : 45/45
Liittynyt / Join Date : 06.09.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Tarinoita nimimerkkien takaa Empty Vs: Tarinoita nimimerkkien takaa

Viesti kirjoittaja Tombazaar 08.03.15 21:59

"Tombazaar" on nimimerkki jota olen käyttänyt jo pitkään. Käytännössä lähes joka paikassa johon nimimerkki on pitänyt luoda.

Nimimerkin juuret yltävät pitkälle tosielämään, sillä kaveriporukassa minut tunnetaan nimellä "Tomba". Jopa oma äitini kutsuu minua sillä nimellä nykyään. Lempinimi Tomba taas tulee oikeasta nimestäni, joka on "Tomi".

Mitenkä Tombasta tuli sitten Tombazaar on kysymys, johon minulla ei ole vastausta. En muista tarkalleen miten loppujen lopuksi nimimerkin keksin, mutta lähtökohtaisesti tarkoitukseni oli luoda sellainen nimimerkki, joka ei taatusti olisi varattu missään (ja toistaiseksi se ei ole ollutkaan).

Nimimerkilläni ei siis ole mitään tekemistä Bombazarin kanssa, vaikka se kieltämättä olisikin tuon toisen a:n poistamalla lähes täydellinen nimimerkin ja kontekstin liittouma täällä DMFinlandissa Very Happy
Tombazaar
Tombazaar
Maailmanlopun Selviytyjä
Maailmanlopun Selviytyjä

Viestejä / Messages : 280
Palautepisteet / Feedback Points : 24/24
Liittynyt / Join Date : 06.09.2014
Paikkakunta / Location : Jyväskylä

Takaisin alkuun Siirry alas

Tarinoita nimimerkkien takaa Empty Vs: Tarinoita nimimerkkien takaa

Viesti kirjoittaja Ylläpitäjä 08.03.15 22:14

Todella mielenkiintoinen keskusteluaihe! Hieman jo valaisitkin minua Zach tuosta nimimerkkivalinnastasi taannoin.

Jos et tietoisesti ole Tombazaar ottanut tuota päätettä nimimerkkiisi, niin sen on täytynyt tapahtua ainakin alitajuisesti, sillä onhan Bombazarin nimi jokaisen duelistin huulilla. Etuliitteen Tom alkuperän pystyin yllätys yllätys päättelemään ainakin melkein, mutta en tosiian tiennyt, että ihan Tomba olisi yleisesti käytetty lempinimesi. Mielenkiintoista.

Oman nimimerkkini tarina on mielenkiintoinen kaikessa yksinkertaisuudessaankin. Lapsuudessani tuli pelattua pelejä, joissa top-listojen nimet lyhennettiin kolmella kirjaimella, jotka yleensä olivat henkilön nimien alkukirjaimet. Noh, jostain kumman syystä ( Razz ) oman nimikirjainmerkkiyhdistelmän näkeminen miellytti silmää, ja oli yllättävänkin lausuntaystävällinen: sen pohjalta sitten loppujen lopuksi päädyin nykyiseen nelimerkkiseen nimimerkkiini (neljä merkkiä monessa paikkaa minimi).

Erilaisia variaatioita on tullut käytettyä aikojen saatossa, mutta ELTP on näistä vakiintunein ja tullut suureksi osaksi minua. Muitakin nimimerkkeä toki löytyy vieläkin.
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Ulottovuuksien Yliolento
Ulottovuuksien Yliolento

Viestejä / Messages : 1483
Palautepisteet / Feedback Points : 25/25
Liittynyt / Join Date : 17.08.2014

http://www.duelmasters.org

Takaisin alkuun Siirry alas

Tarinoita nimimerkkien takaa Empty Vs: Tarinoita nimimerkkien takaa

Viesti kirjoittaja Zach Hartigan 27.05.15 21:29

Foorumille on tullut paljon uusia jäseniä joten kertokaa ihmeessä tarinanne myös täällä! Smile
Zach Hartigan
Zach Hartigan
Kaaoksen Kasvatti
Kaaoksen Kasvatti

Viestejä / Messages : 1172
Palautepisteet / Feedback Points : 45/45
Liittynyt / Join Date : 06.09.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Tarinoita nimimerkkien takaa Empty Vs: Tarinoita nimimerkkien takaa

Viesti kirjoittaja Tobi 29.05.15 20:11

Mä aina "unohdan" niccini, joten aina kun rekisteröityy jonnekkin, pitää keksiä uusi, mutta nyt tämä Tobi on ollut vakituisesti jo hyvän aikaa (helppo muistaa). En satavarmasti tiedä mistä tuo on tullut, mutta paras veikkaus on Narutossa ollut hahmo Tobi (ei tosin ollut sen oikea nimi)..


Ps. On nyt tullut muutamaan kertaan käytettyä tuota nimea Zach kun on pyydetty lyhentämään nimi lempinimeksi, kun se niin muistuttaa oikeaa nimeäni  Wink
Tobi
Tobi
Ylisoturi
Ylisoturi

Viestejä / Messages : 64
Palautepisteet / Feedback Points : 3/3
Liittynyt / Join Date : 29.09.2014
Paikkakunta / Location : Lahti

Takaisin alkuun Siirry alas

Tarinoita nimimerkkien takaa Empty Vs: Tarinoita nimimerkkien takaa

Viesti kirjoittaja Zach Hartigan 29.05.15 20:26

Lahdesta löytyy siis ilmeisesti Sakari Cool

Mutta juuri näin näitä nimimerkkejä muotoutuu. Esim juuri jostain ohjelmasta, leffasta, kirjasta napattu miellyttävän kuuloinen nimi Tarinoita nimimerkkien takaa 3263997370
Zach Hartigan
Zach Hartigan
Kaaoksen Kasvatti
Kaaoksen Kasvatti

Viestejä / Messages : 1172
Palautepisteet / Feedback Points : 45/45
Liittynyt / Join Date : 06.09.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Tarinoita nimimerkkien takaa Empty Vs: Tarinoita nimimerkkien takaa

Viesti kirjoittaja awenna 29.05.15 22:39

Awenna on iät-ajat käyttämäni nickki joka on väännetty etunimestä. En edes muista milloin aloitin tämän käytön Very Happy
awenna
awenna
Perehtynyt
Perehtynyt

Viestejä / Messages : 39
Palautepisteet / Feedback Points : 1/1
Liittynyt / Join Date : 19.05.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Tarinoita nimimerkkien takaa Empty Vs: Tarinoita nimimerkkien takaa

Viesti kirjoittaja Ylläpitäjä 30.05.15 12:47

Noniin, eli nimillä tykätään pelailla Smile Nimimerkkien käyttäminen on todella arkipäiväistä nykyään ja täällä käyttämäni nikki on lähtenyt ala-asteajoilta muovautumaan (itseasiassa jo aikaisemmin, mutta Internetin kautta vasta tuolloin).

Hyviä nimimerkkejä ei koskaan voi olla liikaa Razz
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Ulottovuuksien Yliolento
Ulottovuuksien Yliolento

Viestejä / Messages : 1483
Palautepisteet / Feedback Points : 25/25
Liittynyt / Join Date : 17.08.2014

http://www.duelmasters.org

Takaisin alkuun Siirry alas

Tarinoita nimimerkkien takaa Empty Vs: Tarinoita nimimerkkien takaa

Viesti kirjoittaja Zach Hartigan 31.08.16 18:48

Kirjoitelkaas tarinoita nimimerkkien takaa. Mielenkiintoista luettavaa Smile
Zach Hartigan
Zach Hartigan
Kaaoksen Kasvatti
Kaaoksen Kasvatti

Viestejä / Messages : 1172
Palautepisteet / Feedback Points : 45/45
Liittynyt / Join Date : 06.09.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Tarinoita nimimerkkien takaa Empty Vs: Tarinoita nimimerkkien takaa

Viesti kirjoittaja Sademasokisti 01.09.16 1:25

Mietinkin yksi ilta, että onkohan täällä jo tällainen topic ja kyllä sen arvatenkin oli jo luonut, kukas muukaan kuin oma Hartikaisemme.

Oman nimimerkkini tarina on se, että sade toimii itselläni erinomaisena moodboosterina ja ehkä melkeinpä jonkinmoisena turn-onina Wink. Olen itse syntynyt syyskuussa ja rakastan syysmyrskyjä ja -sateita sekä hämärää ilmastoa. Ei muissa keleissäkään kyllä mitään valittamista ole, kaikki ovat kauniita! (.. noh loskakelit saattavat joskus herättää pientä ärtymistä...)

Minusta on myöskin ihana lähteä kävelylle sateisena päivänä ja kastua. Vaikka märkänä ja kylmissään oleminen ei olekaan yleisesti ottaen mukavaa, niin nautin siitä sateen siivittämänä. Tästä myöskin ehkä se masokisti-osio...
Sademasokisti
Sademasokisti
Taivaankannen Elementaali
Taivaankannen Elementaali

Viestejä / Messages : 163
Palautepisteet / Feedback Points : 3/3
Liittynyt / Join Date : 05.03.2015
Paikkakunta / Location : Tampere

Takaisin alkuun Siirry alas

Tarinoita nimimerkkien takaa Empty Vs: Tarinoita nimimerkkien takaa

Viesti kirjoittaja Tazio95 08.01.18 18:15

Nimimerkkini ensimmäinen versio oli alkujaan t.nuvolari, jonka olen ottanut italialaiselta moottoriurheilijalta Tazio Nuvolarilta. Tämän nickin otin käyttööni LFS-peliin, mikä on (yllättäen) autopeli.  

Tämän jälkeen tykästyin enemmän tuohon etunimeen sukunimen sijaan. Joten kun oli aika tehdä uusi nimimerkki, yritin laittaa Tazio:n nimimerkiksi. Tazio oli valitettavasti varattu, joten lisäsin perään syntymävuoteni. Tämän jälkeen en olekaan muita nimimerkkejä käyttänyt kuin Tazio95:ta.
Tazio95
Tazio95
Viheliäinen Sadanpäämies
Viheliäinen Sadanpäämies

Viestejä / Messages : 113
Palautepisteet / Feedback Points : 3/3
Liittynyt / Join Date : 07.09.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Tarinoita nimimerkkien takaa Empty Vs: Tarinoita nimimerkkien takaa

Viesti kirjoittaja Sademasokisti 09.01.18 0:29

Tästä lähin tulen yhdistämään italialaiset moottoriurheilijat Gigakailiin ja muihin chimeroihin Very Happy!

Mukavaa luettavaa nää aina, toivois että tervetulotoivotus-ketjun jälkeen ihmiset ohjautuis seuraavaksi tähän threadiin kertomaan tarinaansa nimimerkin takaa!
Sademasokisti
Sademasokisti
Taivaankannen Elementaali
Taivaankannen Elementaali

Viestejä / Messages : 163
Palautepisteet / Feedback Points : 3/3
Liittynyt / Join Date : 05.03.2015
Paikkakunta / Location : Tampere

Takaisin alkuun Siirry alas

Tarinoita nimimerkkien takaa Empty Vs: Tarinoita nimimerkkien takaa

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa